czwartek, 12 lutego 2015

Mini pączusie na serku homogenizowanym

Podczas wizyty w sklepie pięknie wyglądające pączki uśmiechały się do mnie tak uroczo, że skusiłam, aby je zakupić. Jakże wielki był mój zawód, kiedy odkryłam, iż kolejny raz - bo rok temu przytrafiło mi się to samo - pączki były wczorajsze, a co za tym idzie, już nie takie pulchniutkie i świeże...

Wtedy postanowiłam zrobić ekspresowe pączki na serku homogenizowanym. Wyszło bardzo smacznie i przede wszystkim szybko! 

Składniki:
  • 3 jajka
  • około 330g serka homogenizowanego o smaku waniliowym
  • 1,5 szklanki mąki
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią
  • szczypta soli
  • cukier puder

Serek mieszamy dokładnie z jajkiem, dodajemy mąki, proszku i soli. Mieszamy wszystko tak, by pozbyć się wszystkich grudek.

Nalewamy oleju do szerokiego niskiego garnka, czekamy aż olej dobrze się rozgrzeje. Sprawdzamy, czy temperatura jest wystarczająca, dając odrobinę ciasta do oleju. 

Małymi łyżeczkami nabieramy małe porcje ciasta i ostrożnie wykładamy na olej. Smażymy do momentu uzyskania złotego koloru i dajemy na papierowy ręcznik, żeby pozbyć się nadmiaru tłuszczu...lato już niebawem :-)

Ostudzone posypujemy cukrem pudrem. 

Z jednej porcji wychodzą 2 duże talerze małych pączków.



3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...