środa, 4 grudnia 2013

Ciasteczka o strukturze ciasta francuskiego

Jakoś ostatnio zaczęłam robić różne ciasteczka. Na zrobienie tych zainspirował mnie przepis z Moich wypieków. Przygotowałam ciastka maślane na śmietanie. Struktura ciasta jest cudowna, przypomina ciasto francuskie. Ciasteczka rozpływają się w ustach.  



Składniki:

  • 1 jajko
  • 250 g masła
  • 280 g mąki pszennej
  • 6 łyżek gęstej śmietany
  • cukier
  • cukier puder do posypania


Żółtko, mąkę, zimne masło i śmietanę zagniatamy na ciasto. Rozwałkowujemy na około 3 mm i wycinamy ciastka wykrawaczami. Wykładamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Ciastka smarujemy białkiem i oprószamy delikatnie zwykłym cukrem, żeby były chrupiące, a następnie wstawiamy do nagrzanego pieca na około 20 minut na 175 st. C
Nie rosną na boki, a w górę:)
Gdy lekko przestygną posypujemy je z 2 stron obficie cukrem pudrem.

Ciastka są mało słodkie, ja wolę bardziej więc dodałam cukier puder, jeżeli wolicie mniej słodkie nie musicie używać cukru pudru.


4 komentarze:

  1. jak tak zachwalasz to też muszę wypróbować przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O mamuniu, super wyglądają! A jak przypominają ciasto francuskie to już w ogóle szał:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ciasto francuskie, więc te ciasteczka to teraz coś, co po prostu muszę zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapisuję sobie przepis. Bardzo lubię ciasto francuskie, ale wrodzone lenistwo sprawia, że nawet nie myślę o samodzielnym jego wykonaniu :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...