wtorek, 23 lipca 2013

Porzeczkowe babeczki z budyniem i kruszonką

Miałam mało czasu i musiałam przygotować coś dobrego... Pobiegłam na ogródek, nazrywałam porzeczek i tak narodził się pomysł na babeczki. Po chałce zostało mi trochę kruszonki z czego bardzo się ucieszyłam, bo mogłam wykorzystać ją w dobrym celu... Postanowiłam zrobić babki z porzeczkami i budyniowym nadzieniem oraz kruszonką.
Babeczki wyszły tak smaczne, że zniknęły w mig :)





Składniki:
na około 18 babeczek
  • 2 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 2 jaja
  • 100 g masła rozpuszczonego wcześniej i ostudzonego
  • szklanka mleka
  • kubek porzeczek
nadzienie:
  • budyń
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • łyżka cukru (można dodać więcej)
kruszonka :

Ugotować budyń z cukrami zgodnie z instrukcją. 

W jednej misce mieszamy suche składniki, a drugiej mokre. Jajka ubijamy, dodajemy mleko i powoli masło. Mokre składniki przelewamy do suchych i mieszamy do uzyskania gładkiej masy. Dodajmy porzeczki, możemy zostawić kilka do dekoracji.

Ciasto przekładamy do papilotek:
  1. 1,5 łyżki ciasta
  2. łyżeczka budyniu
  3. łyżka ciasta
  4. kruszonka
 Wstawiamy do piekarnika na około 25 min. ( 205 st. bez termoobiegu)








1 komentarz:

  1. Przepyszne! przepis świetny, proporcje idealne. ja robiłam chyba mniejsze bo wyszło 24 szt. bałam się wszelkich przepisów z budyniem bo kiedyś wyszła mi jedną wielką bramą a tu proszę - ideal, jak z obrazka. domownicy zachwyceni

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...